YNG
扉船(非自走)

アイコン 意味
戦闘や事故で失った場合(沈没、墜落)や損傷した場合、艦船等の内部で事故や事件がおこった場合の意味です。自軍や同盟軍、所属機関、所有会社が行った沈没処分や破壊処分、漁礁として又は演習で使用して沈めた場合にはこのアイコンは付けません
戦果や功績、各機関に寄贈された場合の意味です。戦争等で沈没み、何十年後に発見された場合もこのアイコンです
映画やTVドラマ、ドキュメンタリーに使用された場合の意味です
参考文献、小説や書籍に登場する事柄です
インターネットやTVゲームに登場する事柄です
UFO等超常現象に遭遇した事柄です
※艦種記号は、当初はYNgだったが後にYNGと変更される
軽荷排水量:110t 満載排水量:225t 全長:33.52m 幅:10.36m 吃水:1.21m 兵装:20o単装対空機銃2基 乗員:士官3名、下士官兵15名
※ソナー:QBE-1ソナー
※照明装置は60.96pのライト1基

↑YNg-24 launching, date and location unknown. Machinery: two Commercial Iron Works winches (key to "open and close" the net gates), powered by 75 HP DC motor with 30,000 lbs line pull, two 60KW generators powered by two Buda 6 cylinder model 6DHG691 Diesel engines and one 20KW Buda powered generator galley, refrigerators, range and quarters for 18. Image courtesy of NavSource.
艦名 NAME 艦種記号 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
YNG-1 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 1st Naval District.
YNG-2 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 1st Naval District.
YNG-3 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後にニュー・ヨークにて運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 3rd Naval District.
YNG-4 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-5 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to the 10th Naval District.
YNG-6 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 15th Naval District.
YNG-7 ドラヴォ社 1946/3/28 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1947 売却
◎Allocated to the 10th Naval District.
YNG-8 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1947 売却
◎Allocated to the 10th Naval District.
YNG-9 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 15th Naval District.
YNG-10 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎Allocated to the 15th Naval District.
YNG-11 ドラヴォ社 ◎1941/3/31 起工
◎1941/7/15 進水
◎1941/7/25 引き渡され運用開始
◎後に運用終了
◎1966 処分
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-12 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎後に民間に売却され艀Gold Digger Iとなる
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-13 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-14 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に艦種を救難雑船母船(非自走)(YRST-3)に改める
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-15 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to the 13th Naval District.
YNG-16 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1977 売却
◎Allocated to the 13th Naval District.
YNG-17 ムーア・ドライドック社 2012/8/29 ◎1940/12/2 起工
◎1941/3/18 進水
◎1941/6/17 引き渡され運用開始
◎2007/4/19 真珠湾のNAVSEA Inactive Ships On-Site Maintenance Officeにて艦種を非分類雑役船(IX-539)に改める
YNG-18 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎後に民間に売却され艀Wynneとなる
◎後にHightide Barge 18と改名
◎Allocated to the 12th Naval District.
YNG-22 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に艦種を特殊運貨船(非自走)(YFNX-15)に改める
◎Allocated to the 3rd Naval District.
YNG-23 ドラヴォ社 ◎1940〜1941 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to the 10th Naval District.
YNG-24 ◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎除籍後、沿岸警備隊に移管
YNG-25 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to Solomons, MD.
YNG-26 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1974 解体
◎Allocated to Solomons, MD.
YNG-27 ドラヴォ社 ◎1942/12/21 起工
◎1943/4/5 進水
◎1943/6/23 竣工、運用開始
1943/9/13 戦艦アイオワ Iowa(BB-61)が後部ゲート・ケーブルを絡ませる
◎1943/10/27 後部ネット・ゲートを除去
◎1943/11/27 新しい後部ネット・ゲートを設置
◎1944/4/1 新しい後部ネット・ゲートを設置
1944/12/3 哨戒フリゲイト・ウーンソケット Woonsockett(PF-32)がゲート・ワイアを絡ませる
◎1946/7 ノーフォーク海軍造船所にて装備を撤去後、Panama Cityへ曳航
1956/9 Panama City近海にて座礁
◎後に運用終了
◎除籍後、ボルティモアのボストン・メタルズ社に売却
◎後にPort NechesのTexas Machinery & Salvage Co. へ曳航、装備を撤去
◎1975/5/13 BeaumontのStreeter Dredging Co. に売却
◎Completed and placed in service, 23 June 1943. Only significant issues were an alert buzzer system from the lookout house (on the upper deck) to the wardroom below and the installation of MK 14 gun sights for the two 20mm AA guns). Reassigned to NOB Argentia, Newfoundland (Navy Number 103). 9 August 1943 - positioned by USS Nutmeg (YN-33) relieving USS Mango YN-19 net gate duty at NOB Argentia. 13 September 1943 - USS Iowa (BB-61) "caught" and parted after net gate cable. 27 October 1943 - aft net gate removed. 27 November 1943 - new aft net gate installed. 1 April 1944 - new aft net gate installed. 4 May 1944 Implemented new exam procedures for allowing a vessel to enter the harbor. All "strange craft of whatever size to be held out until examined and OK'd by the Port Director. Exemptions: locally registered small craft, coastal schooners, and the steamers of the Newfoundland Railroad. 3 December 1944 - USS Woonsockett (PF-32) entangled the gate wires, and in retracting, pulled out a gate wire fairlead on YNg-27. 19 April 1945 - Relieved by USS Nutmeg (AN-33) after almost two years at Argentia as the net gate vessel. Under tow by USS Wandank (ATO-26), 20 June to 1 July 1945 to Newport R.I. Towed by USS ATR-8, 6 August 1945, to Naval Net Depot, Melville, R.I. Towed by USS ATR-8 along with YNg-25 and YNg-26, 8 August 1945 to New York area via Long Island Sound. Towed to Norfolk Navy Yard, Portsmouth, VA. date unknown, 20mm guns and stands, ready service ammo lockers, search light and life boat(s) removed. Transferred from Naval Mine Countermeasure Center Solomons, MD to Panama City, FL. July 1946. Sold to Boston Metals Co., Baltimore MD. under Invitation to Bid 16-5026 closed Nov 5, 1974. Towed from Orange TX NISMF to Texas Machinery and Salvage Co., Port Neches TX. where all machinery, the two big winches and deck house removed. Hull resold, 13 May 1975, to Streeter Dredging Co., Beaumont, TX. as a nameless work scow .
YNG-28 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1975 解体
◎Allocated to the 11th Naval District.
YNG-29 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1947 売却
◎Allocated to the 12th Naval District.
YNG-30 ドラヴォ社 ◎1942 起工
◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎後に民間に売却され艀Polar Bearとなる
◎Allocated to the 13th Naval District.
YNG-31 ◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1945 売却
YNG-32 ◎後に運用開始
◎後に運用終了
◎1950 破壊


※データは掃海艇ラプウィング級の項を参照
艦名 NAME 艦種記号 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
エイダー Eider YNG-20 Pusey & Jones Co. 1919/1/23 1922/4/18 ◎1940/10/7 艦種を扉船(非自走)(YNG-20)に改める
◎1941 運用開始
◎1947/7/1 海事委員会に移管


※データは水上機救難デリック船YSD-4の項を参照
艦名 NAME 艦種記号 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
YNG-36 メア・アイランド海軍工廠 ◎1942/6/15 艦種を扉船(非自走)(YNG-36)に改める
◎1944/6〜8 この間、サン・ディエゴ西海岸音響学校で音響メンテナンス訓練艀に改装(再び艦種を無蓋運貨船(非自走)(YC-908)に改めた可能性あり)
◎1946/4/4 艦種を有蓋運貨船(YF-1149)に改める


Update 22/10/08